Här hittar ni vanligt ställda frågor med svar.
Om frågan ni söker inte finns nedan så hjälper vår kundsupport gärna till.
För att handla hos oss krävs ett kundkonto, för att registrera ett kundkonto behöver vi ert organisationsnummer, kontaktuppgifter samt faktureringsuppgifter.
Vänligen kontakta vår kundsupport för att bli upplagd som kund.
Vi riktar oss enbart till företag, och privatpersoner hänvisas därför till våra grossister och återförsäljare.
För närvarande erbjuder Telfa AB ingen onlinehandel.
Vi på Telfa värnar om att du som kund ska få rätt pump för just din applikation, för att göra en beställning, vänligen kontakta någon av våra säljare via telefon eller e-post.
Kontakta en säljare här
Det går även bra att ringa till vår växel på 075-242 44 50 eller mejla till [email protected], vardagar mellan kl. 08:00 och 17:00.
Vi använder oss av PostNord som standardspeditör och du hittar vår aktuella prislista här.
För andra leveranssätt vänligen kontakta kundsupport eller mejla till [email protected].
Vid fraktskadat gods ska synlig fraktskada alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, oavsett vilken transportör som används. Anmälan ska även ske till den speditör som använts. Vid ej synlig skada, så kallad "uppackningsskada" ska anmälan alltid ske till den speditör som använts. Anmälan kan göras inom 7 dagar efter att godset ankommit. Emballage och fraktdokument måste sparas tills speditören aviserar att det ej behövs längre eller att ärendet är avslutat. Vi önskar ett foto på skadan samt en kopia på anmälan alternativt ett ärendenummer om vi ska hjälpa till att ställa krav mot speditören.
Om du inte hittar svar på din fråga här, är du alltid välkommen att kontakta vår kundsupport.
Du kan även ringa in till växeln på 075 242 44 50 eller mejla din fråga till [email protected]
Kontakta vår kundsupport så hjälper vi dig! - Vår växel är öppen vardagar 08.00-17:00, lunchstängt mellan 12:00-13:00